Değerli Veliler,
Çoğu zaman çocuklarınızın ders çalışmaya başlamada ya da çalışmayı devam ettirmede zorlandıklarından yakınmaktasınız.
Verimli çalışma davranışının temelinde, öğrencilerin küçük yaşlardan itibaren kendi sorumluluklarını almaları yatmaktadır. Aileler çocuğun görevini üstlenmek yerine, onlara destek olarak sorumluluk bilincinin gelişmesine katkıda bulunabilir. Küçük yaşlarda kazanılan sorumluluk bilinci çocuğunuzun ileriki tüm eğitim hayatında daha başarılı olmasına fayda sağlayacaktır.
Verimli çalışma, sonradan öğrenilebilen geliştirilebilen bir beceridir. Başarı sadece çocuğun çalışmasıyla değil aile, öğretmen ve öğrencinin birlikte çalışmasıyla gerçekleşir.
Bu konuda aileye düşen sorumluluklar;
· Aile çocuğunu koşulsuz sevdiğini hissettirmeli.
· Çocuğu arkadaşları ile kıyaslamak yerine ona inandığınızı hissettirin.
· Çocuğunuzun ilgi, yetenek ve değerlerini anlamaya çalışın.
· Çocuğunuza sürekli ders çalış diye baskı yapmak çalışmaya karşı isteksizlik yaratacaktır.
Çocuğunuzun verimli ders çalışma becerilerini geliştirirken şu konularda ona destek olabilirsiniz.
1. DES ÇALIŞMA ORTAMINI DÜZENLEMEK
Çocuğunuza ait özel bir oda olmayabilir. Sürekli olarak kullanabileceği bir çalışma köşesi hazırlayabilirsiniz. Çalışma ortamında gürültü olmamasına televizyon izlenmemesine dikkat etmelisiniz. Çalışma masasında çocuğunuzun dikkatini dağıtacak şeyler olmamalı sadece ders araç gereçleri olmalı.
2. HEDEF BELİRLEMEK
Çocuklarınızın çalışmasını istiyorsanız öncelikle neden, niçin çalışmalıyım sorusuna cevap bulmalı hedef belirlemelisiniz. Hedefler gerçekçi ve uygulanabilir ve çocuğun kapasitesine uygun olmalıdır.
3. ÇALIŞMA PLANI YAPMAK
Ödevlerini ona sürekli hatırlatmak ödevlerin yük gibi görülmesine neden olabilir. Bunun yerine onunla konuşarak ödevlerini zamanında ve düzenli yapmasının yaralarını birlikte bulabilir, birlikte zaman çizelgesi hazırlayabilirsiniz. Çalışma planı hazırlama konusunda okulumuz Rehberlik öğretmeninden destek alabilirsiniz. Çalışma programı az çalışıp çok verim almayı hedefler. Neye, nerede, nasıl ve ne zaman çalışılmasını gösterdiği için belirsizliğin ve kaygının azalmasına yardımcı olacaktır.
4. DÜZENLİ TEKRAR YAPMAK
Okul dönüşü yemek ve yeterli dinlenmenin ardından uygun çalışma masasında düzen sağlandıktan sonra çocuğunuz artık çalışmaya hazırdır. İlk önce okulda gördüğü dersleri tekrarını yapmalıdır. Çünkü öğrenci öğrendiklerinin %70’ini bir saat içinde, %80’ini bir gün içinde unutmaktadır. Günde 10-15 dakikalık yapılan tekrarlar yeni öğrenilen bilgilerin unutulmamasını ve bilgilerin hafızaya yerleşmesini sağlar.
5. OKUL HAZIRLIĞI YAPILMASI
Ödevlerin yapılması kadar önemli bir diğer konu çocuğunuzun bir sonraki gün için gerekli olan okul ders araç gereçlerini, eşyalarını önceden hazırlaması bunu alışkanlık haline getirmesidir.
Çocuğunuz ders çalışırken onun ilgisini çekecek aktiviteleri yapmaktan kaçınmalısınız, sizler de rol model ve teşvik edici olmalısınız.